Ny nordisk märkning av produkter, Asthma Allergi Nordic.

Ny nordisk märkning

-Vi har tillsammans med de nordiska länderna arbetat för en gemensam märkning under en längre tid. Vi är väldigt glada att vi har kunnat lansera den nordiska märkningen och hoppas detta kommer vara till stor hjälp för våra medlemmar, säger Maritha Sedvallson, förbundsordförande Astma- och Allergiförbundet Sverige.

Syftet med ett gemensamt nordiskt varumärke är att öka utbudet och göra det lättare för konsumenten att göra ett bra val vid köp av produkter och det stärker vår möjlighet att påverka industrin att producera lämpliga produkter till de med allergisjukdom, både i Norden och globalt.

-En stor fördel med det nya samarbetet och den nya märkningen, Asthma Allergi Nordic, är att de tre organisationerna tillsammans får mer kunskap och resurser, säger Christine Hanberg, marknads- och kommunikationsansvarig Astma- och Allergiförbundet.

En högupplöst version av logotype kan ges på förfrågan baserat på ett reellt behov.

För fler kommentarer från Astma- och Allergiförbundet, vad god kontakta

förbundsordförande Maritha Sedvallson, telefon 070-66 154 75