Anna Lindén, Gästservice- och boendechef

Bygger man ut måste det möbleras om lite. Astrid Lindgrens Vimmerby AB ändrar i sin organisation

Arbetet är redan i gång och beräknas vara klart till våren 2023. Storinvesteringen på 180 miljoner kronor kommer att ge ett tillskott av boenden i form av nya kvarter i sekelskiftesstad. Och redan till våren 2022 planeras 29 hus, och ca 170 nya ställplatser för husvagnar och husbilar att vara klara.

I samband med detta sker också en förändring i organisationen.

Fram till nu har gästservicen varit en del av marknads- och försäljningsavdelningen på Astrid Lindgrens Värld. Men i och med att den delen av verksamheten nu växer kraftigt så har man beslutat att skapa en egen avdelning som hanterar alla frågor som rör bokning, konferens, gästservice och publikvärdskap.

Ansvarig för den nya avdelningen Gästservice och boende blir Anna Lindén, som tidigare varit VD-assistent. Hon får nu den formella titeln gästservice- och boendechef.

-Jag är stolt över att få vara en del av personalstyrkan på Astrids Lindgrens Vimmerby AB och ser mycket fram emot de utmaningar som tjänsten erbjuder.

Mitt och kollegornas uppdrag på den nya avdelningen är att fokusera på att ytterligare höja den totala gästupplevelsen både innan och under vistelsen hos oss.

-Astrid Lindgrens Vimmerby AB har skapat ett unikt gästboende som ligger i direkt anslutning till ett av våra besöksmål, Astrid Lindgrens Värld. Vi ska nu arbeta för att förstärka vår position och utveckla boendedelen med fler mötesmöjligheter säger Jocke Johansson, vd Astrid Lindgrens Vimmerby AB.

-Jag är jätteglad att Anna ville ta uppdraget och känner mig mycket trygg i att det kommer att utvecklas i den riktning företaget satt upp som mål, då Anna och jag arbetat ihop sedan många år tillbaka, avslutar Jocke.

I Astrid Lindgrens Värld finns Katthult, Villa Villekulla, Mattisborgen och Bråkmakargatan på riktigt. Här kan du träffa Emil, Pippi, Ronja och de flesta andra som Astrid Lindgren berättade om. Temaparken, som grundades 1981, är belägen i Astrid Lindgrens födelsestad Vimmerby, inte långt från hennes föräldrahem Näs. Varje år kommer cirka 500 000 besökare till Astrid Lindgrens Värld - platsen där sagor blir verklighet.