Hotelletablering i anslutning till Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby

Parter: Astrid Lindgrens Värld AB Sveafastigheter Choice Hotels Sweden Torsdagen den 26:e april 2007 offentliggjorde parterna ett Letter Of Intent, (avsiktsförklaring) gällande ett gemensamt hotellprojekt i Vimmerby. Partnerna har sedan dess arbetat med att utreda möjligheterna och avtalsfrågorna kring sådan etablering. Enligt villkoren i Letter of Intent skulle frågan slutligt bestämmas i skriftliga Avtal undertecknade av Parterna senast 2007-09-30. Parterna meddelar gemensamt med detta pressmeddelande att datumet för slutgiltigt bestämmande gällande projektet flyttats pga. att arbetet med framtagandet av budgetkalkyler och utformning av byggnation försenats, ny tidpunkten för avtalsskrivande har parterna valt att flytta fram till senast 2008 - 01- 30. Vimmerby den 16 oktober 2007 För Astrid Lindgrens Värld AB Mikael Ahlerup, VD 0492 – 798 00/070 – 585 3646 För Choice Hotels Daniel Stenbäck +46 738 02 33 88 För Sveafastigheter Simon de Château 08 - 545 075 01