Nöjesparker storsatsar mitt i krisen - Inbjudan till pressfrukost på Liseberg

Nöjesparker storsatsar mitt i krisen - Inbjudan till pressfrukost på Liseberg

Sveriges sju största nöjesparker - Liseberg, Kolmården, Astrid Lindgrens Värld, Gröna Lund, Parken Zoo, Furuviksparken och Skara Sommarland - gör nu också gemensam sak och bildar Svenska Nöjesparksföreningen. Föreningen, som bildas officiellt i samband med TUR 2009, kommer bland annat att arbeta för ökad förståelse för branschens betydelse samt förbättra och utveckla säkerheten på anläggningarna.

De sju nöjesparkerna tar tillsammans emot mer än sju miljoner besökare årligen, genererar miljarder i turistintäkter på sina orter och är en avgörande del i svensk besöksnäring. För att ge branschen en samlad röst att verka för bästa möjliga förutsättningar bildas nu Svenska Nöjesparksföreningen. Föreningens medlemmar är även anslutna till SHR, Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare.

Vid pressträffen kommer vd:arna för alla sju nöjesparker att finnas på plats och berätta om sina företags respektive nyheter, planer, kommande investeringar och om den nybildade föreningen. Dessutom medverkar Mats Hulth, vd för SHR.

När: den 19 mars klockan 09.00-10.00

Var: Lisebergs huvudrestaurang i samband med TUR 2009 (vid Lisebergs huvudentré, tvärs över gatan från Svenska Mässan)

OSA till m.lycknert@shr.se innan den 16 mars.

Vid frågor, kontakta Maria Lycknert på 08-762 74 29 eller m.lycknert@shr.se