Svenska Maskinmässan flyttas till hösten 2020

Branschorganisationen MaskinLeverantörerna har beslutat att senarelägga genomförandet av sin egen mässa Svenska Maskinmässan till den 1-3 oktober 2020. Anledningen är pandemin orsakad av coronaviruset (covid-19).

Man har noga bevakat utvecklingen med det nu pandemi-klassade Covid-19 utbrottet och försökt upprätthålla en optimism om att kunna genomföra Svenska Maskinmässan den 4-6 juni 2020, men efter regeringens beslut att begränsa allmänna sammankomster samt den utveckling som skett de senaste dagarna ser man inget annat val än att senarelägga mässans genomförande.

-Detta är en mässa av branschen, för branschen, och vi utgår alltid från våra besökare och våra utställares säkerhet. Under rådande omständigheter med begränsningar för allmänna sammankomster och smittspridningen den senaste tiden känner vi att vi inte längre kan garantera våra besökare, utställare och vår personal en trygg mötesplats vid tidigare utsatt datum, förklarar mässansvarige Gabriel Börjesson på At Event Sweden AB.

-Det är viktigt att kunna ge mässbesökarna bästa möjliga upplevelse. För att kunna göra det var vi tvungna att senarelägga mässans genomförande. Solvalla är en fantastisk arena för mässor och vi ser framemot att välkomna besökarna till Svenska Maskinmässan den 1-3 oktober, med hela den svenska maskinbranschen samlad på ett och samma ställe, framhåller MaskinLeverantörernas ordförande Christer Söderberg, VD på Swecon Anläggningsmaskiner AB

Fakta Svenska Maskinmässan

När: 1-3 oktober 2020
Var: Solvalla, Stockholm
Utställare: Sveriges ledande leverantörer av mobila maskiner och redskap. Alla är medlemmar i branschorganisationen MaskinLeverantörerna.
Arrangör: MaskinLeverantörerna i samarbete med eventbolaget At Event Sweden AB, i samråd med Maskinentreprenörerna.
Övrigt: Fri entré, fri parkering, goda kommunikationer med flyg, tåg, buss, taxi och bil. Flera restauranger med stort utbud.

Läs mer om Svenska Maskinmässan på www.maskinmassan.se

Kontakt:

Gabriel Börjesson, mässansvarig,
​telefon 0708-80 80 57
e-post: gabriel@at-event.se

​Björn Bäckström, VD MaskinLeverantörerna,
​telefon 08-508 938 83
e-post: bjorn.backstrom@maskinleverantorerna.se

• entreprenadmässa
  • svenskamaskinmässan
  • solvalla
  • mässasolvalla
  • svenskamaskinmässan2020
  • mässa

At Event Sweden AB är ett oberoende mässbolag som har stor erfarenhet av att skapa och utveckla mötesplatser i hela landet. Vi är ett ungt och flexibelt bolag med en samlad mässkunskap på över 40 år.

Genom vårt nära samarbete med produktionsbolaget Workman Event AB är vi vana vid att ta ett helhetsansvar, från idé till genomförande av små till stora evenemang – alltid med kunden i fokus. Vi anordnar stora utomhusmässor på 55.000m2, så som Svenska Maskinmässan och Swedish Forestry Expo, samt mindre företagsspecifika konferenser.

Genom ett samarbete med At Event kan ni vara säkra på att ni möts av ett drivet företag med stort engagemang. Vi utmanas gärna av nya idéer och koncept men även av att utveckla befintliga arrangemang och ta dem till nya nivåer.

Vår ambition är att skapa kvalitativa mötesplatser för att föra branscher framåt.

Gabriel Börjesson

Presskontakt VD, Mässansvarig At Event Sweden AB 0708-808057