Atea tecknar ramavtal med Stockholms läns landsting

Atea har tecknat ramavtal med Stockholms läns landsting kring IT-produkter med tillhörande tjänster. Avtalet gäller i två år med option på ytterligare två år. ? Ett högintressant avtal med en av Sveriges största arbetsgivare, säger Lars Pettersson, VD på Atea. Stockholms läns landsting är en av Sveriges största arbetsgivare och har i dag runt 40 000 anställda. IT-budgeten uppgår till cirka 1,5 miljarder kronor per år. ? Atea har den kompetens och de resurser som krävs för att få teckna avtalet, säger Senad Babacic, upphandlare på Stockholms län landsting. Genom ett tydligt avtal med färre leverantörer vill vi hitta standardkonfigurationer som underlättar vid beställningar och ger oss bättre kontroll över kostnader och framtida behov. ? Ramavtalet är en viktig bas för att utveckla och förädla relationen med landstinget. Och med vårt helhetserbjudande inom IT-infrastruktur har vi stora chanser att få bra utväxling av avtalet, säger Ingvar Mellerby, kundansvarig på Atea för Stockholms läns landsting. Avtalet med landstinget gäller servrar, tunna klienter, hem-pc, skrivare och tillbehör. Avgörande faktorer bakom att Atea fick teckna avtalet var bland annat: kostnadseffektivitet, organisation (kunna hantera stora verksamheter och volymer samt växlande krav och behov), samarbete med stora leverantörer, starkt erbjudande för tjänster runt produkterna och att man tar ansvar för produkternas hela livscykel. ? Det handlar om ett attraktivt avtal där landstinget ställer hårda krav på sina leverantörer. Att vi nu får teckna det visar att vi har en tätposition i Sverige när det gäller IT-infrastruktur, säger Lars Pettersson. ? Avtalet innebär en stor möjlighet för oss att utveckla våra affärer, vi sätter nu omedelbart igång och bearbetar landstinget inom alla våra produktområden, säger Ingvar Mellerby. För mer information, kontakta: Lars Pettersson, VD Atea Sverige, 08-477 47 10, lars.pettersson@atea.com Ingvar Mellerby, kundansvarig Atea, 08-477 49 39, ingvar.mellerby@atea.com Senad Babacic, upphandlare Stockholmsläns landsting, 070-484 57 85, senad.babacic@sll.se Atea är Nordens ledande obundna leverantör av IT-infrastruktur. Med ett heltäckande utbud inom produktförsörjning, infrastrukturlösningar och drift gör vi IT-vardagen enklare för våra kunder. Genom lokal närvaro, branschledande logistik, dokumenterad kompetens och förfinad metodik för kostnadsanalys ökar vi nyttan med IT och sänker kostnaderna. Atea har cirka 1 400 medarbetare i hela Norden och omsätter drygt 7 700 MSEK. Läs mer på www.atea.se.