Lansering av ny B2B-site för Holistic

Hälso- och kunskapsföretaget Holistic föddes ur kärlek till människa, natur och planet. Med det som utgångspunkt har man i nästan 20 års tid utvecklat och sålt några av marknadens renaste och mest effektiva kosttillskott och superfoods, samt förmedlat kunskap inom holistisk hälsa och personlig utveckling. På det sättet vill man fortsätta ta steg mot visionen om en friskare, mer kärleksfull värld.

Holistic finns representerade hos en rad återförsäljare inom hälsofackhandel, näthandel, apotek och via Sveriges näringsterapeuter.

Ny site med fokus på B2B

Ateles har ihop med Holistic tagit fram och lanserat en ny site med ny grafisk profil. Siten är renodlad B2B med tydlig data-, och produkthantering (PIM) där fokus ligger på att kunna erbjuda innehållsrika sidor som inspirerar och bidrar till bättre hälsa.

– I det här B2B-projekt har vi byggt ett CMS och affärssystem som kan hantera stora mängder artiklar och produktinformation, samtidigt som det är skalbart och framtidssäkrat. Grunden till den produkt vi har idag är ett tätt och nära samarbete mellan oss och kunden där vi byggt helt efter Holistics önskemål för deras framtidsvisioner inom B2B. Daniel Hultin, CSM, Ateles

Projektet

E-handelslösningen är helt byggd i Pimcore med en utökad produktdatabas där Holistic själva kan anpassa vilken produktinformation de vill hantera och då inte bara ut på web utan också till affärssystemet och i framtiden till andra system. Den nya moderna grafiken ersätter Holistics tidigare digitala lösning och erbjuder alla möjligheter som idag kan krävas på av en B2B site. Återförsäljare kan ta del av produkt-, och säljinformation men också bredda sin kunskap inom hälsa genom kunskapsartiklar, utbildningar och poddar från Holistic. All datahantering och produkthantering är ny vilket skapar en effektiv och enkelt hanterbar återförsäljarsegmentering.

– Segmenteringen gör att Holistic kan visa unikt innehåll, kategorier och produkter beroende på vem som besöker siten. För det har vi använt oss av olika kundsegment, Hillevi Rystedt, Bussiness analyst, Ateles.

• e-handelslösning
  • product information management