ateljé Lyktan introducerar hotellkoncept

Den svenska belysningstillverkaren ateljé Lyktan är aktuell med en tillfällig utställning under årets Design Week i Milano. Utställningen introducerar ett nytt hotellkoncept.
4-7 april, 2017.

Svenska belysningstillverkaren ateljé Lyktan är aktuell med en tillfällig utställning under årets Design Week i centrala Milano. Vi tänder upp för nya möjligheter i en intim hotellmiljö där flera av våra klassiska modeller samsas med nya, och också unika modeller, och skapar en inspirerande kollektion för hotellets olika rum och platser. Knappast har belysningsplanering för hotell varit mer inspirerande än nu. Ett hotell får gärna ge en känsla av att komma hem. Det är den atmosfär som en genomtänkt belysningsplanering starkt kan bidra till.

Utställningen är öppen dagligen under Salone del Mobile kl. 10.00 - 18.00.

Adress: Le Suite di Palazzo Segreti, Via Maurizio Quadrio 15, 20154 Milano.

Partners: Box whisky, Ifö Electric, GLC Green, Kardelen

Swedish lighting brand ateljé Lyktan is present with a pop-up exhibition for this year’s Design Week in Milan. The exhibition marks the introducing of a new hotel programme. April 4-7, 2017.

In the centre of Milan, Swedish lighting brand ateljé Lyktan is present with a pop-up exhibition for this year’s Design Week. Lighting up new possibilities in an intimate hotel setting where several classic models get along with new, and also unique models, creating an inspiring collection for different rooms of a hotel.Light planning for hotels has never been more exciting than it is now. A hotel should ideally make you feel at home, and well-planned lighting can really contribute to creating this feeling.

The exhibition is open daily, 10 am - 6 pm, throughout Salone del Mobile.

Address: Le Suite di Palazzo Segreti, Via Maurizio Quadrio 15, 20154 Milan.

Partners: Box whisky, Ifö Electric, GLC Green, Kardelen

• Arkitektur

• designweek
  • milano
  • hotellkoncept
  • led
  • interiörbelysning
  • design
  • belysning
  • ateljelyktan

ateljé Lyktan är ett traditionsrikt belysningsföretag, som utvecklar, tillverkar och marknadsför belysningsarmaturer för både ute- och inomhusbruk, med svensk design för offentlig miljö och kvalitetsmedvetna konsumenter. ateljé Lyktan grundades 1934 och har sitt säte i skånska Åhus. Omsättningen är ca 170 MSEK och antalet anställda uppgår till ca 100. Sedan 1974 är ateljé Lyktan en del av Fagerhults-koncernen.

Hanna Strömbäck

Presskontakt Marknadsassistent 044-289808