Paragon - pendelarmatur med dekorativ mönsterbild

Kollektionen Paragon började med ett klassiskt ringraster, vars form knappt utvecklats genom åren, men haft en historiskt viktig funktion. Målet med Paragon är att lyfta detta designelement och låta det vara kärnan i designen, genom att utveckla dess form till en intressant och vacker grundstomme, utan att dess funktion går förlorad. Resultatet blev ett stjärnraster, konstruerat av 16 utskurna delar, med en dekorativ mönsterbild.

Paragon är en modern pendelarmatur som med sitt formspråk och teknik möjliggör användning både i den mysiga restaurangen och i det moderna kontorslandskapet. Fungerar även bra i receptionen, eller varför inte i hemmet över köksbordet.

Paragon är designad av Oscar Bergslind.