Atracco bidrar till en mer hållbar värld – en bildel i taget

Pressmeddelande, Atracco AB, 11/12-2022
Atracco bidrar till en mer hållbar värld – en bildel i taget

Bildemonteringsföretaget Atracco AB lanserar en ny och uppdaterad hemsida, allabildelar.se. Med förbättrade funktioner och gränssnitt är förhoppningarna att det ska bli lättare för konsumenten att hitta bildelarna som de behöver. Atracco har idag över 1.5 miljoner bildelar i sitt sortiment och strävar efter att erbjuda både miljö-och prisvänliga produkter.

Atracco är en av Nordens största bildemonteringsföretag med över en och en halv miljon bildelar till försäljning på sin hemsida, allabildelar.se. Bolagets målsättning är att erbjuda miljövänlig bildemontering och försäljning av begagnade originalbildelar över internet till privatpersoner och bilverkstäder i Sverige. De senaste åren har efterfrågan på begagnade originaldelar ökat i takt med att hållbarhet hamnat högre på samhällsagendan. Till följd av detta har Atracco nyligen investerat i en uppgradering av sin hemsida, allabildelar.se, för att göra det lättare för kunderna att hitta precis vad de söker.
– Vi har jobbat med hemsidan i ungefär ett år och därför känns det extra kul att den äntligen har gått live. Det är definitivt en uppfräschning av sidan – den är betydligt mer användarvänlig. Nu kan vi också erbjuda ett modernt gränssnitt med moderna funktionaliteter, precis som en hemsida ska funka 2022, säger Magnus Tagesson, CEO för Atracco.

Ett erbjudande som är rätt i tiden
Sedan starten har Atraccos verksamhet vuxit och idag har företaget över 400 anställda som arbetar på ett flertal bildemonteringar över hela landet. Bakom framgångarna ligger bolagets passion för miljöfrågor, vilket är vad som dagligen driver verksamheten framåt.
– Vi vet att fordon är en stor miljöbov. Vad många glömmer bort är att tillverkningen av nya delar också i hög grad bidrar till utsläppen. Genom att återanvända något som annars skulle kastas eller förstöras räddar du miljön. Dessutom sparar du pengar när du köper begagnade originaldelar, säger Magnus Tagesson innan han avslutar:
– På sistone har det dessutom blivit långa leveranstider på grund av komponentbrist, vilket gör det ännu bättre att handla av oss. Vi kan garantera en snabb leverans och erbjuder alltid minst ett års garanti.

• återvinning
  • allabildelar.se
  • webbshop

Atracco Group AB

Atracco Group ingår i LKQ Corporation som är en ledande leverantör av alternativa och specialdetaljer för att reparera och förbättra bilar och andra fordon. LKQ har verksamhet i Nordamerika, Europa och Taiwan. LKQ erbjuder sina kunder ett brett sortiment av reservdelar, utrustning och förbrukningsmaterial för att reparera bilar, lastbilar och fritidsfordon.

Vi är en ledande aktör inom demontering, återvinning och renovering av OEM-delar till bilar.

Vi är ca 400 st anställda i Sverige.