Kvartalsrapport för LKQ Corporation

Igår publicerade LKQ Corporation sitt finansiella resultat för det första kvartalet 2022 med en omsättning på 3,3 miljarder dollar, en ökning med 5,6% jämfört med 3,2 miljarder dollar under första kvartalet 2021.

"Vi är mycket nöjda med den organiska intäktstillväxt som LKQ Europe-teamet uppnådde under första kvartalet, drivet av högre volymer men även högre försäljningspriser. Vi arbetar aktivt för att hantera utmaningarna från COVID-19, ökad inflation, fortsatta störningar i leveranskedjan och kriget i Ukraina.

Även i denna mer skiftande marknadsmiljö är vi övertygade om vår förmåga att uppnå tvåsiffriga EBITDA-marginaler i år.

Vi står bakom våra kolleger i Ukraina och kommer att fortsätta att ge dem vårt stöd och vår hjälp. LKQ fortsätter att driva sina

hållbarhetsinitiativ med omsorg om medarbetarengagemang, utsläppsminskningar och samhällsstöd, säger Arnd Franz, VD för LKQ Europe.

Se hela pressmeddelandet via denna länk:

• lkq
  • ekonomi

Atracco Group AB

Atracco Group ingår i LKQ Corporation som är en ledande leverantör av alternativa och specialdetaljer för att reparera och förbättra bilar och andra fordon. LKQ har verksamhet i Nordamerika, Europa och Taiwan. LKQ erbjuder sina kunder ett brett sortiment av reservdelar, utrustning och förbrukningsmaterial för att reparera bilar, lastbilar och fritidsfordon.

Vi är en ledande aktör inom demontering, återvinning och renovering av OEM-delar till bilar.

Vi är ca 400 st anställda i Sverige och 300 st i övriga länder.