Attendo bygger nytt livsstilsboende i Önsta Gryta

I Önsta Gryta bygger Attendo ett boende för äldre som vill bejaka sitt intresse för friluftsliv, trädgårdsarbete och andra utomhusaktiviteter. Nästa höst öppnar boendet som ska inrymma 54 lägenheter.

Det nya boendet blir ett så kallat livsstilsboende med inriktningen Utevistelse och Trädgård. Det ska erbjuda en vacker och stimulerande utemiljö där den som vill kan delta i trädgårdsskötsel, träna i utegym eller bara njuta av en promenad eller en fika i trädgården. Tanken med det profilerade boendet är att de äldre ska inspireras att vara ute så mycket som möjligt varje dag året runt.

Men även innemiljön ska tydligt präglas av inriktningen, med en vinterträdgård och en spaavdelning att slappna av i.

– Vi gläds mycket åt att bygga i Västerås och tror att det nya boendet blir ett fint komplement till stadens befintliga verksamheter, säger regionchef Annika Sahlgren, Attendo.

Attendo bygger det nya äldreboendet i samarbete med Svenska Vårdbyggen AB.

För ytterligare information:
Annika Sahlgren, regionchef Attendo. 070-876 44 13.

• äldreboende
  • äldreomsorg
  • annika sahlgren
  • önsta
  • livsstilsboende

• Västmanland

Attendo utför offentligt finansierad vård och omsorg på uppdrag av kommuner i Norden. Attendo ökar mångfalden och valfriheten för såväl brukare och patient som medarbetare och beslutsfattare. Attendomodellen utvecklar branschen och ger mer välfärd för pengarna. Vi sätter alltid den enskilde individens behov i centrum.