Attendo får fortsätta driva äldreboendet Sudergården på Gotland

Efter en genomförd upphandling har Socialnämnden nu beslutat att Attendo får fortsatt förtroende att driva äldreboendet Sudergården i Bursvik på Gotland.

Det nya avtalet kan skrivas tidigast den 13 oktober och gäller till den 31 augusti 2020. Därefter kan regionen förlänga avtalet med ett år i taget i som mest tre år.

- Vi är glada över att Attendo får fortsätta att driva Sudergården. Nu blickar vi framåt och ser fram emot att fortsätta arbetet med att tillhandahålla en god omsorg i en härlig omgivning, säger Madeleine Klingryd, regionchef.

Sudergården har 30 lägenheter, fördelade på tre avdelningar. Två av avdelningarna är till för personer med en demenssjukdom. Ytterligare fakta om verksamheten: www.attendo.se/sudergården.

Madeleine Klingryd, regionchef, 070 876 44 24

Beslutet går att överpröva till och med den 12 oktober.

• madeleine klingryd
  • sudergården
  • gotland
  • äldreomsorg