Attendo förvärvar FSB Finsk Omsorg

Genom förvärvet blir Attendo den största privata utföraren av hemtjänst i Stockholmsområdet. FSB Finsk Omsorg har funnits sedan 2012 och har utfört hemtjänst i Stockholm och Solna.

- Det känns naturligtvis oerhört roligt att bli den största privata utföraren av hemtjänst i Stockholmsområdet. Med detta följer viljan att fortsätta bli ännu bättre, med fokus på våra kunders individuella behov och önskemål, säger Pontus Karmhag och Camilla Aho, regionchefer Attendo.

I samband med förvärvet står det klart att 750 kunder som tidigare tillhört FSB Finsk Omsorg, väljer Attendo som utförare av hemtjänst. Förvärvet medför också att drygt 360 anställda får Attendo som arbetsgivare och att fem nya lokalkontor öppnas.

Attendo – Nordens ledande omsorgsföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgstjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har över 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com