Attendo har öppet hus inför julen

Inför julen bjuder vård- och omsorgsföretaget Attendo in till öppet hus. Under december arrangerar medarbetarna på flera av Attendos äldreboenden runt om i landet bland annat konserter, julmarknader och grötlunch. Samtidigt bjuds allmänhet, politiker och journalister in till julaktiviteterna.

– Julen är snart här och det känns självklart att ordna stämningsfulla och varierande aktiviteter för de som bor hos oss. Vi vill även ta tillfället i akt att bjuda in allmänhet, journalister och politiker till Attendos äldreboenden och vi hoppas att många vill komma på besök, säger Margareta Nyström, Attendos vice VD.

Runt om i landet arrangeras en mängd olika julaktiviteter. Hit hör exempelvis följande:

VÄSTERÅS Julmarknad i aulan på Hammarby äldreboende.
STOCKHOLM Underhållning av Svenssons Treooo och Monica Bring på Attendo Rio vård- och omsorgsboende.
UPPSALA På Attendo Sandelska huset firas Lucia med de amerikanska minihästarna Valle och Casper.
MALMÖ Julunderhållning på Attendo Oxie vårdboende där Oxiekören uppträder.
VÄRMLAND Attendo Våxnäs, Rud, Herrhagen och Säffle bjuder på grötlunch.
GÖTEBORG På Attendo S:t Jörgens gruppboende blir det lussefika och Luciatåg med förskolebarn på samtliga avdelningar.

Välkomna!

För ytterligare information:
Charlotte Näsström Morén, presschef, 073-839 98 00, charlotte.nasstrom.moren@attendo.se

• julfirande
  • margareta nyström
  • äldreomsorg
  • luciafirande
  • julmarknad
  • julkonsert

• Skåne

Attendo utför offentligt finansierad vård och omsorg på uppdrag av kommuner i Norden. Attendo ökar mångfalden och valfriheten för såväl brukare och patient som medarbetare och beslutsfattare. Attendomodellen utvecklar branschen och ger mer välfärd för pengarna. Vi sätter alltid den enskilde individens behov i centrum.