Ritning på Attendo Postflyget

Attendo i nytt avtal om äldreboende i Amhult, Göteborg

Hyresavtalet som har tecknats med fastighetsbolaget Amhult 2 omfattar ett modernt och ändamålsenligt äldreboende om 54 bostäder fördelade på tre våningsplan. Boendet kommer att vara beläget vid resecentrum i Torslanda.

- Det känns naturligtvis väldigt roligt att vi får vara med och modernisera och utveckla Göteborgs äldreomsorg. Det här äldreboendet kommer att fokusera på välbefinnande och träning, två delar som går hand i hand, säger Caroline Forsell, regionchef på Attendo.

Boendet, Attendo Postflyget, blir ett så kallat livsstilsboende med Attendos koncept Sport & Spa. De äldre kommer att kunna fortsätta leva ett stimulerande liv med tillgång till bland annat träning i gym och olika spabehandlingar. Utgångspunkten är att en aktiv och stimulerande vardag har en positiv inverkan på oss alla, oavsett ålder.

Fastigheten färdigställs i augusti 2020 och inflyttning beräknas till september samma år.

Attendo – Nordens ledande omsorgs- och vårdföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgs- och vårdtjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har över 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com

Attendo – Nordens ledande omsorgsföretag

Attendo - Nordens ledande omsorgsföretag