Attendolunken lockade fler deltagare än någonsin

Nyligen avslutades den sjätte omgången av Attendolunken och denna gång slog deltagandet rekord. 2142 seniorer från 52 verksamheter deltog i aktiviteterna runt om i landet och därutöver tillkommer medarbetare och andra som också har deltagit.

- Första omgången av Attendolunken för lite mer än två år sedan lockade omkring 600 seniorer och nu har vi passerat 2000 personer med råge. Vilken fantastisk utveckling! Nu ser vi fram emot fortsättningen och hoppas på att lunken kan fortsätta att uppmuntra till mer rörelse i vardagen, säger Ammy Wehlin, affärsområdeschef Attendo Skandinavien Äldreomsorg.

Attendolunken genomfördes för första gången under våren 2014. Syftet med satsningen är att uppmuntra till motion och rörlighet bland äldre, samtidigt som lunkarna bidrar till en social samvaro i en trevlig inramning. Attendolunken är öppen för alla seniorer över 65 år.

Läs gärna Ammys blogginlägg om höstens omgång av lunken där hon utvecklar sina tankar kring syftet bakom och vad Attendolunken faktiskt innebär för deltagarna: http://bit.ly/2f7uzzp

• attendo
  • ammy wehlin
  • äldreomsorg