Attendos VD i debatt om entreprenörskap och vinst i välfärden

– Vi i de privata företagen har bidragit till utvecklingen av en allt bättre vård och omsorg, säger Ammy Wehlin, vd Attendo. Hon är en av deltagarna när Almega och Svenskt Näringsliv arrangerar en debatt i Malmö om privata entreprenörers roll i välfärden nu på fredagen den 23 maj.

Klarar sig välfärden utan privata entreprenörer? Ska de få gå med vinst? Och om inte, kommer någon att vilja starta företag inom vård och omsorg?

I debatten deltar Ammy Wehlin, vd Attendo, Christina Wahlström, grundare och ägare till Mama Mia, och Poolarnas vd Mats Christensson liksom politiker från Vänsterpartiet, Socialdemokraterna och Miljöpartiet. Moderator är Erik Hultgren, ledarskribent Blekinge Läns Tidning.

– Ett vinstförbud skulle slå undan fötterna på alla som har valt ett boende som passar just deras behov och intressen. Jag tror inte heller att vi kan klara av framtida utmaningar med allt fler äldre och allt fler som söker skydd i Sverige utan de privata aktörernas resurser och kompetens, säger Ammy Wehlin, vd Attendo. Vi har bidragit till utvecklingen av en allt bättre vård och omsorg.

Tid: Fredag 23 maj 2014, kl. 11:30 – 13:00
Plats: Media Evolution City, Stora Varvsgatan 6a, Malmö