Taklagsfest för Attendos nya äldreboende i Ronneby

Varmt välkomna, torsdagen den 26 september, till taklagsfest för Attendos nya äldreboende på Fridhemsvägen i Ronneby. Byggnationen beräknas vara klar för inflytt juli-augusti nästa år och kommer att bestå av 54 moderna lägenheter i äldreboendet och 23 lägenheter i Trygghetsboende.

Äldreboendet kommer att bli ett livsstilsboende med inriktningen ”Utevistelse och Trädgård”. Verksamheten utformas så att den främjar hälsa och utevistelse. Trädgården är lättillgänglig och stimulerar alla sinnen för de boende.

När: Torsdagen den 26 september kl. 11.00 – 12.30

Var: Fridhemsvägen 13, Ronneby

Vi bjuder på dryck samt enklare lunch.

• Blekinge

Attendo – Nordens ledande omsorgsföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgstjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Attendo har omkring 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med nära 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com