Vårdponnyn Dino besöker Attendo Kungshamn i Nacka

Torsdagen den 4 april, kl. 12.45 besöker vårdponnyn Dino Attendo Kungshamn. Syftet med besöket är att för de som bor där och som har demensdiagnos, ska få en positiv upplevelse.

- Att djur bringar fram minnen och glädje är inget nytt. De boende får klappa Dino, mata honom och åka runt ute med häst och vagn. Det blir en upplevelse utöver det vanliga som händer på ett boende, säger Aviva Kraitsik, verksamhetschef på Attendo Kungshamn.

Att klappa på djur framkallar endorfiner som är ett välmåendehormon. Hos personer med demens glömmer man ofta saker man gjort, men känslan av det positiva man upplevt kan sitta kvar länge.

När: Torsdagen den 4 april, kl. 12.45

Var: Attendo Kungshamn, Skurusundsvägen 163.

Kontakt:
Aviva Kraitsik, verksamhetschef 0761 41 35 34
Makan Afshinnejad, presschef Attendo 073-839 98 00 (ej sms)

Varmt välkomna!

Attendo – Nordens ledande omsorgsföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgstjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Attendo har omkring 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med nära 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com