Västerängsvägens gruppbostad blir Attendos första LSS-verksamhet i Danderyd

Socialkontoret i Danderyd genomförde nyligen en upphandling och nu står det klart att Attendo får förtroendet att driva Västerängsvägens gruppbostad. Det blir den första LSS-verksamheten som Attendo  driver i kommunen.

Avtalstiden är från den 31 mars 2017 och gäller till och med den 28 februari 2020. Därefter kan kommunen förlänga avtalet med som mest tre år.

- Vi är oerhört glada över att ha fått förtroendet att driva gruppbostaden Västerängsvägen. Det ger både glädje och positiv energi. Särskilt roligt med tanke på att det är den första gruppbostaden som vi kommer driva i kommunen där Attendo startade för över trettio år sedan. Nu ser vi fram emot att få tillhandahålla en god omsorg och fortsätta att vidareutveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna, säger Sanna Torslund, tillförordnad regionchef, Attendo.

Sanna Torslund, tillförordnad regionchef,  076 – 766 70 70

Beslutet går att överpröva till och med den 22 oktober.

• sanna torslund
  • gruppbostad
  • danderyd
  • lss