Auctionet lanserar Auctionet Academy - en antikskola för alla

Auctionet startar under hösten Auctionet Academy, en lättillgänglig antikskola för alla som är nyfikna på att lära sig mer om konst, design, möbler och antikviteter. Några av antik-Sveriges främsta profiler har knutits till skolan, samtliga med djup kunskap inom sina respektive ämnesområden. Auctionet Academy kommer anordna såväl breda utbildningar i stilhistoria som smalare kurser om till exempel juveler, där den övergripande målsättningen är att göra deltagarna till experter inom sina intresseområden.

Rektor för Auctionet Academy är Li Pamp och bland lärarna kan bland annat nämnas smyckesexperten Carolina Tüür, möbelexperten Henrik Åberg, inredaren Marie Louise Douglas och Auctionets Tom Österman.

Jag har länge drömt om en plats som samlar all sorts kunskap inom konsten och antikviteternas värld”. Nu finns den, säger Tom Österman, också han igenkänd antikprofil. ”En plats som är tillgänglig för alla och som är litet roligare och litet modernare” fortsätter Tom. ”Oavsett om du vill lära dig mer om föremål i sin omgivning, bli en bättre auktionsköpare eller bara mer allmänbildad inom området är jag övertygad om att Auctionet Academy har något för dig” avslutar Tom.

”I takt med att Auctionet har vuxit har vi märkt hur intresset hos våra kunder att lära sig mer om konst, design, möbler och antikviteter ökat” berättar Niklas Söderholm, VD och grundare av Auctionet. ”Eftersom det finns väldigt mycket kunskap samlat inom Auctionet ser vi lanseringen av Auctionet Academy som en fantastisk möjlighet att dela med oss av denna kunskap till fler, oavsett var du bor.” avslutar Niklas.

Kurserna kommer hållas både fysiskt och digitalt. De fysiska kurserna har kursstart i Stockholm och Göteborg i oktober och de digitala kurserna startar i november. Ingen av kurserna kräver några förkunskaper. Du hittar mer information på auctionetacademy.com

För mer information, kontakta:

Li Pamp, rektor Auctionet Academy

073-546 77 80, li.pamp@auctionet.com