Nytt auktionshus öppnar i Kalmar

Nytt auktionshus öppnar i Kalmar

I dag öppnar Kalmar Auktionsverk. Bakom verksamheten står Leila Roweida Jacob och Per Ohlson, båda med ett gediget och passionerat intresse för auktioner och antikviteter. Genom samarbete med auktionssajten Auctionet.com sker samtliga auktioner online och potentiella köpare i hela landet får därmed möjlighet att delta i budgivningarna.

– Vi är mycket glada och stolta över att nu äntligen kunna öppna upp vår verksamhet. Auktioner har varit ett stort intresse sedan barndomen och tillsammans med min hustru Leila har vi saknat ett större auktionshus i Kalmar. Kalmariterna och boende i trakterna omkring får nu möjligheten att lämna in föremål lokalt utan långa och krångliga transporter, säger Per Ohlson, värderingsansvarig på Kalmar Auktionsverk.

Kalmar Auktionsverk kommer i första hand att serva Kalmar län, Blekinge län och Öland och erbjuda allt från hemvärdering till transporter för både privatpersoner och företag som jobbar med bouppteckningar och dödsbon. Genom samarbete med företaget Auctionet.com, som samlar föremål från Sveriges lokala auktionshus på ett och samma ställe på nätet, når man 10 000-tals potentiella köpare inte bara i Sverige utan även internationellt.

– För oss är samarbetet med Auctionet.com en viktig förutsättning för vår satsning. Genom att göra auktionerna tillgängliga på nätet kan vi både täcka det lokala behovet och samtidigt nå ut till en bred nationell och internationell publik som bidrar till högre slutpriser. Med Auctionet.com blir vi en del av ett större nätverk och kan skicka föremål till köpare i hela landet, samtidigt som vi kan ta emot och lämna ut föremål köpta på andra auktionshus, säger Leila Roweida Jacob, VD, Kalmar Auktionsverk.

För mer information och intervjuer, kontakta:

Leila Roweida Jacob, VD, Kalmar Auktionsverk, 076-187 03 30

För mer information om Auctionet.com, kontakta:

Tom Österman, grundare och intendent Auctionet.com, 072-350 47 04, tom@auctionet.com