AUK Protection ekiperar Svensk Luftambulans

Svensk Luftambulans, SLA, bedriver prehospital ambulanssjukvård i stora delar av Sverige. Ombord på helikoptrarna finns, förutom piloter, erfarna narkosläkare och HCM/sjuksköterskor som kan ge akutsjukvård av högsta kvalitet till skadade och sjuka patienter direkt på plats samt under transport. SLA utför också intensivvårdstransporter mellan sjukhus såväl inom som utanför de egna regionerna. Avtalet innebär att SLA:s och regionernas personal utrustas med kläder från AUK Protections nya EMS-kollektion. Kollektionen är ett klädsystem som är anpassat till besättningens behov under flygning samt vid arbeten ute på olycksplatser.

- Det känns fantastiskt roligt och inspirerande att få välkomna Svensk Luftambulans till AUK-familjen. Arbetet med att ytterligare optimera plaggen för de operationer som SLA genomför är redan igång, säger Johan Baumann, delägare och kundansvarig, AUK Protection.

Under tiden som EMS-kollektionen skapats har användaren varit i centrum. Kläderna ska svara upp mot besättningens stränga krav, vara bekväma, smarta och moderna. Samtidigt ska plaggen hålla högsta kvalitet i valen av material och detaljer. Majoriteten av tygerna kommer från länder inom EU och där sker också hela produktionen. Lanseringen är ett led i AUK Protections arbete med att förbättra vardagen för de kvinnor och män som arbetar i och runt helikoptrar.

- Det har funnits många och roliga utmaningar under tiden vi tagit fram och utvecklat kollektionen. Vi har haft stor nytta av våra egna erfarenheter som flygare, men vårt nära samarbete med ambulanshelikopterbesättningar i flera länder är naturligtvis ovärderligt. Det gör att vi känner oss extra stolta och trygga över lanseringen, säger Johan Baumann.

Avtalet med Svensk Luftambulans löper över två år med option på ytterligare 1 + 1 år.

För mer information:

Johan Baumann, Founder/Customer Relations