Kenneth Långbacka ny CEO för Autocirc Finland

Autocirc Finland tillsätter ny VD

Autocirc Group AB meddelar idag att Kenneth Långbacka tillträder som VD för Autocirc Finland AB. Med start den 1 november kommer Kenneth att axla rollen och leda Autocirc Finland vidare i sin fortsatta resa av tillväxt och expansion. Kenneth har redan bred erfarenhet och djup förståelse för branschen som Autocirc verkar inom från sin tidigare roll som operativ chef för Autocirc Finland.

- Det är ett naturligt steg att utse Kenneth till ny VD när bolagets nuvarande VD Lasse Eriksson väljer att ta ett steg tillbaka. Lasse fortsätter att på deltid vara operativt verksam inom affärsutveckling hos Autocirc Finland men även som VD på finska dotterbolaget Erikssons. Lasse har varit avgörande för Autocircs etablering i Finland och vi är enormt tacksamma för hur han har utvecklat Autocirc Finland. Nu tar Kenneth över rodret och vi vet att hans erfarenhet och kompetens dels från bolaget men också inom branschen är precis vad vi behöver för att fortsätta vår positiva tillväxt och ta vara på de många möjligheter som ligger framför oss, säger Johan Livered, VD Autocirc Group AB.

Kenneth Långbacka, ny VD Autocirc Finland säger:
- Det känns mycket spännande och roligt att få möjligheten att leda Autocirc Finland. Jag har redan ett starkt engagemang och bred insikt i bolaget och detta kombinerat med en nyfikenhet och framåtanda tror jag passar bolagets entreprenöriella laganda mycket väl. Jag ser fram emot att gemensamt fortsätta vår tillväxtresa, och att bygga vidare på vår vision om en cirkulär bildelsindustri.