Teknikens Värld och Vi Bilägare utser oss till testvinnare

Teknikens Värld och Vi Bilägare utser oss till testvinnare

Två av våra produkter har återigen kammat hem förstaplatser i stora tester, utförda av Teknikens Värld och Vi Bilägare. Denna gång testades takboxar och takräcken. Vi på KGK och Autoexperten är väldigt glada att ännu en gång kunna sätta "Bäst-i-test-stämpel" på våra populära kvalitetsprodukter.

Calix Nordic Loader Premium är vinnare av stort takbox-test i Teknikens Värld!

Denna strömlinjeformade takbox är utvecklad med fokus på kvalitet, design, stabilitet, säkerhet och användarvänlighet. Den är konstruerad med banbrytande teknik med dubbla plastskal. Detta för att uppnå styvhet och stabilitet från en glasfiberbox men med den lägre vikt som ABS-plasten ger. Därigenom har man uppnått marknadens mest stabila sidoöppnade takbox. Designen följer bilens linjer och skapar en integrerad känsla mellan takbox och bil. För att förstärka detta ytterligare har den inga synliga nitar på utsidan och blankt material i både lock och botten. Calix Nordic Loader Premium har även inbyggd LED-belysning och vår nya Quick Grip 2.0 som gör monteringen snabb och enkel.

Följande punkter lyftes fram som USPar i Teknikens Värld:

• Enkel att hantera och lasta
  • Låg bottendel.
  • Bra öppningsvinkel
  • Smart lastnät
  • Hög kvalitetskänsla i varje detalj
  • Tyst box, inte så mycket vindljud
  • En takbox att leva med. Länge.

Calix Nordic Loader Premium vann testet av takboxar redan i februari 2021. Testet har nu förnyats, i februari 2023, och återigen vann denna takbox förstapriset.

Mont Blanc Explore vinner Vi Bilägares test av takräcken!

Mont Blanc Explore är ett takräcke tillverkat i aluminium, med en unik design som är optimerad för bästa aerodynamiska prestanda. Det är enkelt att montera, genom att enbart vrida på en spak. Ett användarvänligt takräcke som inte kräver några verktyg alls för att monteras och hanteras.

Följande USPar motiverar vinsten i Vi Bilägare:

• Superenkelt att montera
  • Helt ny typ av låsning
  • Vingprofil
  • Hög lastkapacitet
  • Kan man gråta över ett takräcke så är det endast glädjetårar för Mont Blanc Xplore!

Tack Teknikens Värld och Vi Bilägare!