Autoexperten ingår samarbete kring släpvagnar

Autoexperten ingår samarbete kring släpvagnar

Autoexperten meddelar nu att ett samarbete har ingåtts med Freetrailer Sverige. Först ut bland kedjans 360 verkstäder med släpvagnsuthyrning kommer vara anläggningar i Värnamo, Mora, Skilingaryd och Lidköping.

- Det är en extratjänst som vi erbjuder våra kunder och allmänheten. Vi vill främja delningsekonomin och det ger ett stort reklamvärde att ha vår logotyp och våra budskap ute på vägarna", förklarar Petra Binken, marknadschef på Autoexperten.

Johan Wijkander på Freetrailer fortsätter:
- Vi är glada att välkomna Autoexperten till Freetrailer-familjen. De riktar sig till bilister och jag är säker på att vår användarvänliga Freetrailer app kommer att bli en succé för kunderna och samtidigt driva mycket trafik till Autoexpertens bilverkstäder och butiker, säger Johan Wijkander, Country Manager på Freetrailer.

I och med Autoexperten och Freetrailers samarbete kan man redan nu se Autoexpertensläp rulla på svenska vägar. En service Autoexperten gärna delar till kunder och till de som är i behov av en släpvagn.

Autoexperten är en rikstäckande bilverkstadskedja i Sverige med cirka 350 bilverkstäder som är anslutna till bolagets verkstadskoncept. Alla bilverkstäder ägs och drivs som egna företag. Bolaget har dessutom 54 butiker för försäljning av tillbehör och reservdelar till bilar.