Autoexperten skildrar vardagsrallyt

Isobar och Autoexperten har samarbetat i två år och nu kommer den andra filmen sedan arbetet
inleddes.

–  Vi har gjort ett varumärkesarbete tillsammans med Isobar som har resulterat i ett reklamkoncept som vi kallar ”För dig som hellre är på vägen än på verkstaden”. Det är vårt sätt att säga att våra kunder inte ska behöva bekymra sig så mycket. Hos oss får de ett väl utfört arbete till ett bra pris, och sedan behöver de inte tänka på oss förrän det är dags för nästa service, säger Victoria von Reis, marknadschef på Autoexperten.

Den nya filmen visar på ett dramatiserat sätt vilka små marginaler en familj kan ha i sin vardag,
och hur viktigt det är att man kan lita på att bilen verkligen fungerar som den ska.

–  I filmen gör vi jämförelsen med ett rally. Både på en tävlingsbana och i vardagen med dagishämtningar och matinköp så är det viktigt att bilen inte går sönder. Det är grundtanken. Sedan har vi överdrivit den tanken rejält för att filmen ska bli så intressant att se på som möjligt, säger Victoria von Reis.

I filmen gör Peter Hedström, trafiklärare och svensk mästare i rallycross sin debut som reklamskådespelare. I filmen får han tillfälle att visa upp sina talanger både som skådespelare och bilförare. Filmen kommer att synas på TV4 och kanal 7 i olika versioner under hösten.

Se film: http://www.youtube.com/watch?v=Tvm_2KCTSg0&feature=youtu.be

Beställare: