Autoexpertens koncept för verkstäder - succé på Automässan

– Våra tre verkstadskoncept som vi presenterade på mässan fick stor uppmärksamhet. Koncepten skapar möjligheter för varje verkstad att i samarbete med oss bli mer lönsam, säger Fredrik Karlsson, mässansvarig för Autoexperten.

Lönsamhetstemat gick som en röd tråd genom Autoexpertens monter på nyss avslutade Automässan i Göteborg.

– Det är viktigt att vi tänker som våra kunder, vi har 70 Autoexperten-butiker runt om i landet och 460 anslutna verkstäder. Därför är våra verkstadskoncept anpassade för att passa olika behov; från verkstäder som enbart vill ha stöd med praktiska delar av arbetet till de verkstäder som vill ha full kontroll på alla processer i sin verksamhet och använder oss för utbildning, miljöanpassning och betalsystem, bland annat.

Medarbetarna på Autoexpertens verkstäder och butiker runt om i landet blir ofta de lokala experterna inom sitt område.

– Många kunder vänder sig gärna till sina lokala experter när de behöver hjälp. Deras engagemang och genuina intresse för sina kunders problem är en stor anledning till vår framgång och till att vi kan fortsätta expandera så som vi gör.

Att skapa lönsamhet i verkstaden kan handla om allt från att byta olika verktyg och hjälpmedel till att införa nya kortbetalsystem och administrativa rutiner. Allt detta hjälper Autoexperten till med.

– Vår högsta nivå i verkstadskonceptet, Ackrediterad Autoexperten Verkstad, omfattar dessutom en dokumenterad kvalitetssäkring vilket de får efter en årligen återkommande kvalitetsrevision. Det gör att verkstaden även är kvalificerad för att ingå i de centrala avtal vi knyter, bland annat med stora vagnparksägare. Att kunna visa kunderna att verkstaden är kvalitetssäkrad är ett mycket starkt konkurrensmedel, säger Fredrik Karlsson.

Autoexperten gratulerar

Under årets Automässa prisade Autoexperten traditionsenligt de verkstäder som utmärkt sig extra under det gångna året: Till Årets raket utsågs Bilservicehuset i Gävle, Årets rookie blev Agne Anderson Bil & Motor i Malmö och till Årets Autoexperten verkstad utsågs Etting Maskin & Service i Tavelsjö.

För ytterligare information, kontakta:

Fredrik Karlsson

Autoexperten i Sverige AB