Din bil är med om mycket en vanlig dag, allt från övningskörning till djupa hål i gatan. Låt en expert ta hand om den.

Din bil förtjänar en expert är fokus Autoexpertens nya kampanj

Under vecka 20 startar Autoexpertens nya kampanj "Din bil förtjänar en expert” med reklamfilmer för tv. Filmerna ger en bild av vad en bil kan vara med om en vanlig dag, allt från övningskörning till djupa hål i gatan. Målet med kampanjen är att öka kännedomen om varumärket Autoexperten.

Kampanjfilmerna berättar om vad en vanlig bil kan vara med om i vardagen. Konceptet har grundats i att hitta situationer som beskriver detta på ett roligt sätt exempelvis en ritad kommentar på en smutsig bil, ett djupt hål i gatan eller första gången du ska övningsköra med ditt barn. Allt kompletteras med specialskriven musik.

- Vi vill att vanliga bilägare ska känna igen sig i filmerna. Och sen känna sig trygga i att lämna bilen till en av våra experter på någon av våra 430 bilverkstäder runt om i Sverige, säger Magnus Plahn, marknadschef för Autoexperten.

Autoexperten har under flera år vuxit på den svenska marknaden och har god lönsamhet. Kampanjen ska öka kännedomen om varumärket och förtydliga vilka vi är. Kampanjkonceptet har arbetats fram inhouse och i samarbete Alchemy och House som produktionsbolag.

Filmerna kommer att synas i TV4, Sjuan, TV12, TV4 Fakta, TV4 Film, TV4 Guld, Sportkanalen, Kanal 5 och TV3. Vi kommer även synas i kanalernas PLAY-tjänster. Kampanjen pågår under vecka 20-23 och innehåller även busslångsidor och aktiviteter i sociala medier.