Hårdnande konkurrens i Nacka när Autoexperten öppnar ny butik

Hårdnande konkurrens i Nacka när Autoexperten öppnar ny butik

Med ett lättillgängligt läge och både Nacka Forum och Sickla Köpkvarter i närheten tror platschef Jill Axelsson att det blir en lätt match att locka kunder till Autoexpertens nya butik.

I ett uppseendeväckande halvmåneformat hus på Alphyddevägen i Nacka öppnade Autoexperten i december sin 70:e butik. På 350 kvadratmeter har platschef Jill Axelsson och hennes medarbetare dukat upp med reservdelar och biltillbehör som däck, takboxar och extraljus.

- Vi har flera av våra verkstäder i området och närheten till Sickla Köpkvarter och Nacka forum gör att vi lockar hit en hel del shoppinglystna.

Jill Axelsson har tidigare erfarenhet av jobb som butikschef men är ny på Autoexperten. Hon berättar att det var det omhändertagande bemötandet från alla hon träffat på företaget som gjorde att hon bestämde sig för att ta jobbet.

- Det är så klart viktigt att det är ett stabilt företag med digert sortiment och väl fungerande logistik, det går ju väldigt fort att få fram varor. Men det avgörande för mig har varit hur hjälpsamma alla är. Allting går alltid att lösa!

Under den första veckan som butiken haft öppet har man hunnit med att presentera sig för de omkringliggande företagen genom att bjuda in dem på ett uppskattat julbord. En annons i lokaltidningen Mitt i Nacka har också resulterat i många besök från julshoppare som köpt hårda klappar till bilen.

- Det har varit mycket kunder i butiken redan, men jag tänker att det ska komma igång på riktigt när julen är överstökad. Jag ser fram emot januari!

För ytterligare information, kontakta:

Jill Axelsson
Platschef