Hjälp på vägen.  Autoexperten erbjuder vägassistansförsäkring

Hjälp på vägen. Autoexperten erbjuder vägassistansförsäkring

Försäkringen gäller för personbilar som genomgått service på en av Autoexpertens verkstäder. Försäkringstiden är 12 månader räknat från den dag då servicen utförs. Den förnyas i samband med att fordonet kommer in på ny service hos en Autoexperten verkstad.

I vägassistansförsäkringen ingår:

• Assistans inom hela Sverige
  • Avhjälpning av felet på plats, alternativt
  • bärgning till närmaste Autoexperten (inom100 km) eller annan bilverkstad som kan åtgärda felet.
  • Hyrbil om felet inte avhjälpts inom två timmar efter ankomst till verkstad, alternativt
  • övernattning på hotell eller hemresa med tåg eller flyg.
  • Ersättning med upp till 5000 kronor vid två tillfällen under giltighetstiden.

Varför inträffar alltid ett stopp vid helt fel tillfälle? Det spelar ingen roll hur väl man än planerar sin bilresa, det går aldrig att förutse ett driftstopp. När det dyker upp, mitt i bilkön eller på väg till semestermålet är det garanterat aldrig välkommet. Med Autoexperten Assistans slipper du bli stående vid vägkanten.

Assistansförsäkringen ger rätt till hjälp vid driftstopp specifikt orsakat av tekniskt fel och punktering. Den gäller inte vid stopp orsakat av trafikolycka eller skadegörelse, det gäller inte heller om man tvingas stannat på grund av bränslebrist.

– Det kan vara väldigt skönt att veta att det finns någon att ringa när man fått driftstopp, någon som tar hand om det praktiska och som att laga felet på plats eller ordnar med bärgning till verkstad om det behövs, säger Victoria von Reis, marknadschef hos Autoexperten.

För ytterligare information, kontakta:

Fredrik Grundsell

Chef Verkstadskoncept