Landrins Bil öppnar Autoexperten-verkstäder

Landrins Bil öppnar Autoexperten-verkstäder

Landrins Bil har ingått ett samarbetsavtal med KGK/Autoexperten om att öppna ett antal Autoexperten-verkstäder. Genom samarbete räknar Landrins Bil med att öka antalet kunder och för verkstadskunderna innebär det att man får fler verkstäder att välja mellan.

Att vara en aktör i fordonsbranschen idag kräver framåtanda. Branschen förändras snabbt och är oförutsägbar. Landrins Bil, ett etablerat familjeföretag och auktoriserad märkesverkstad, med ca 300 anställda har varit i branschen sedan 1968. – I en bransch under stora förändringar behövde något göras, säger Daniel Eriksson, verkstads- och reservdelschef på Landrins Bil. Nu när avtalet är på plats känner Daniel, som har arbetat i företaget i 20 år, förväntan och tillförsikt inför den elektrifierade framtiden.

I januari 2024 öppnar den första Autoexperten bilverkstad i Avesta och fler Autoexperten bilverkstäder är på gång, näst ut är Västervik och Vimmerby.

Landrins Bil tar emot alla bilmärken
- Nu när vi inleder ett samarbete med KGK/Autoexperten kommer Landrins Bil kunna reparera och serva alla bilar, även de som inte är våra egna märken, säger Daniel. Landrins Bil är redo att möta konkurrensen från eftermarknaden och erbjuda en helhetslösning genom hela kedjan. Det inkluderar allt från inköp av bil till service, reservdelar, reparationer, tjänster och tillbehör.

Ett samarbete med många synergier
KGK/Autoexperten är en komplett leverantör av produkter, reservdelar, material och logistik.

– Vi kan med gott samvete erbjuda det som våra kunder efterfrågar. Vi arbetar transparent och öppet med våra kunder för att deras behov ska tillgodoses. Därför känns det väldigt bra att kunna presentera detta samarbetsavtal mellan KGK/Autoexperten och Landrins Bil. Administrationen blir avsevärt mycket enklare och kostnadsbesparingarna storskaliga när inköpen sker från samma leverantör, säger Johan Lindén, National Key Account på KGK/Autoexperten.