Skidskyttekampen tar världseliten till Stockholms stadion den 26 februari 2024

Skidskyttekampen tar världseliten till Stockholms stadion den 26 februari 2024

För första gången kommer skidskyttet till anrika Stockholms stadion. En unik händelse där stadion omvandlas till en arena för Sveriges mest populära vinteridrott.

Måndag den 26 februari inleder sportlovsveckan i Stockholm och det är på stadion mitt i Stockholm ett unikt tillfälle ges där det kommer att tävlas i skidskytte på nära håll.

Och inte nog med det. Redan dagen efter tävlingen kommer stadion öppnas upp för allmänheten och sportlovslediga barn, ungdomar och vuxna som fram till torsdag kan prova på skidskytte och en hel del andra vintersporter. Autoexperten kommer att finnas på plats på stadion för att träffa vintersportsugna sportlovsbarn och ungdomar.

Detta är en sällsynt möjlighet för svenska fans att se världseliten i skidskytte, inklusive Hanna Öberg och Sebastian Samuelsson, tävla i Stockholm. Evenemanget kommer att erbjuda idrott i världsklass och en oförglömlig upplevelse för alla som älskar skidskytte.

- Det kommer att bli rafflande med skidskytte på Stockholms stadion. Vi hoppas på mycket folk och samma magiska stämning som när Duplantis hoppar på Stadion. Vi kan ta emot 10 000 åskådare, säger Jan Kowalski, evenemangsansvarig Skidskyttekampen.

Förvänta er spänning, drama och högklassigt skidskytte när världens bästa skidskyttar möts på Stockholms stadion. Det här är en chans att se skidskyttet från en helt ny vinkel och att uppleva den intensiva atmosfären som bara en live-tävling kan erbjuda.

- För Svenskt Skidskytte är detta en möjlighet att visa upp den fantastiska dramaturgin, spänningen och nerven som kännetecknar skidskyttets värld, säger Skidskytteförbundets Generalsekreterare Rikard Grip. Det är en dröm och vision som nu blir verklighet, att få komma ännu närmare publiken och dela den magiska upplevelsen av skidskytte med tusentals entusiastiska och engagerade åskådare.

Biljettförsäljningen öppnar 15 november.
      Mer information finns på: www.skidskyttekampen.se