Veho Bil tecknar avtal med KGK/Autoexperten och skalar ner antalet leverantörer med hjälp av KGK:s breda produktkatalog. Foto: Erik Skoghäll

Veho Bil ingår avtal med KGK/Autoexperten

Det etablerade företaget Veho Bil AB har positionerat sig som Nordens största återförsäljare av Mercedes-Benz. Nu ingår de avtal med KG Knutsson AB(KGK)/Autoexperten, i syfte att effektivisera verksamheten genom att skala ner antalet leverantörer med hjälp av KGK:s breda produktkatalog.

Genom samarbetet blir KGK leverantör av material och utrustning till Veho Bils nio anläggningar i Sverige. Med en stärkt och närmare relation med KGK/Autoexperten kan Veho Bil behålla den höga och professionella servicegrad de utlovar till kunderna, samtidigt som de kan skära ner i antalet leverantörer genom att använda KGK:s breda produktkatalog för flera olika behovsområden så som reservdelar, förbrukningsmaterial, verkstadsutrustning och andra verkstadsartiklar.

– Vi är väldigt glada över att få till det här avtalet med KGK/Autoexperten och ser många möjligheter med det. Dels för att vi kan säkerställa ett brett sortiment och en hög servicegrad mot våra kunder. Dels för att vi på så vis kan skala ner vår leverantörslista till en inköpskanal för många produkter. Det kommer också att inbära att vi sparar tid i planering och logistik, vilket kommer att underlätta för många av oss på Veho Bil, säger Metin Basberber. VD på Veho Bil Sverige.

Likt KG Knutsson AB är även Veho Bil AB ett familjeägt företag som värnar om god kontakt med leverantörer och bra utvecklingsmöjligheter för båda parter. I och med avtalet med KGK/Autoexperten får Veho Bil en leverantör att arbeta långsiktigt, hållbart och nära med i både större och mindre frågor.

– Vi är en komplett leverantör som med gott självförtroende kan erbjuda det våra kunder efterfrågar inom tillbehör, nya såväl som begagnade reservdelar, förbrukningsmaterial och logistik. Bland annat genom vår tjänst Samma-dag-leverans och våra regionala logistikcenter/butiker. Vi arbetar transparent och öppet mot våra kunder för att deras behov ska tillgodoses. Därför känns det väldigt bra att kunna presentera ett avtal med Veho Bil som en bra och seriös samarbetspartner, säger Johan Lindén. National Key Account Manager KGK.

KGK/Autoexperten ser fram emot samarbetet med Veho Bil och de synergieffekter som dessa två företag kommer att kunna ha fördel av i och med samarbetet.

– KG Knutsson AB är ett känt och starkt varumärke som vi är väldigt glada över att få samarbeta med. Det kommer att gynna oss, precis som vi hoppas att det kommer att vara positivt för dem att arbeta med Mercedes-Benz och Veho Bil, avslutar Metin Basberber.