Avantime lanserar nytt unikt erbjudande!

Efter stora framgångar i ett 40-tal digitala marknadsföringsuppdrag breddar Avantime med ett analogt erbjudande. Från att tidigare varit 100% digitala gör nu Avantime en tvärvändning och erbjuder alla sina kunder ett analogt alternativ som komplement. Det är nya tider nu och säkert en konsekvens av pandemin, suget efter klassisk reklam har aldrig varit tydligare.

Pilotprojektet med Grönsakshandlaren som avslutas nu den första april visar på en extremt hög ROI.

- Vi ser det som en stor styrka att som leverantör kunna erbjuda hela bredden i en marknadsföringskampanj. Walking Billboards och gerillamarknadsföring med QR koder blir ett starkt komplement när det kommer till ett ökat attention span för våra målgrupper.  ger Erik Nettelbrandt- Head of Avantime Performance.

Kunden gronsakshandlaren.se har redan märkt en lavinartad ökning av trafiken till webbplatsen

- Tidigare satsade vi enbart på Sökmotorsoptimering (SEO) och annonsering i sociala medier (SMM). Utökningen av marknadsbudgeten till Walking Billboards har blivit lite av en gamechanger för vår verksamhet och engagemanget från Avantime har varit enastående" säger Primo Avril VD:n för Grönsakshandlaren.

- Att möta målgrupperna på stan blir en extra krydda på min arbetsdag. Där kan jag även upprätta en direkt dialog med kunderna. Marknadssegmenteringen blir också enklare jämfört med Sociala Medier. Nya målgrupper finns bara några kvarter bort säger Philip Åkerbäck från sin position på Östermalmstorg.

Avantime har också tillsammans med Grönsakshandlaren utvecklat ett klassiskt gerillamarknadsföringskoncept med QR koder. QR koder printas ut kvällstid och klistras senare på alla stadens elsparkcyklar. När kunderna skall starta sin elsparkcykel på morgonen får de i stället en rabattkupong på 2 kilo bananer från Grönsakshandlaren.

- Till en början var jag väldigt skeptisk, det blev väldigt mycket klippande och klistrande, men efter inköp av en ny skrivare som kan hantera klisterdekaler ser jag nu ljust på framtiden säger kollegan Simon Hertzberg.

De goda erfarenheterna har gett mersmak och till sommaren kommer Avantime att testa både flygblad och annonsering på ballonger.

Besök gärna gronsakshandlaren.se och läs mer om den framgångsrika kampanjen!