Avantimes tekniska avdelning växer, 4 nya medarbetare till Luleåkontoret

Avantimes tekniska hub i Luleå växer så det knakar, under förra året anställdes 2 nya frontendutvecklare Pernilla Svedberg och Illnur Ibragimov. I januari anslöt sig August Rönnbäck (LIA-praktikant) som studerar Webbutveckling och under februari anslöt sig även Mattias Wikström backendutvecklare inom C# .NET Core, Frontend React samt inom molntjänsten Azure.

– Det är fantastiskt kul att få in så många nya duktiga kollegor och att få fortsätta expandera den tekniska avdelningen här i Luleå, säger Jörgen Överhem, Teknisk konsultchef på Avantime

För att möta lokalbehovet hos det växande teamet blir det även flytt till nya fräscha lokaler i centrala Luleå ovanför södra hamn på Varvsgatan 49.

– Att kunna erbjuda en bredd av teknisk kompetens till våra kunder är väldigt viktigt för oss så det är otroligt kul att vi fått in så talangfulla utvecklare till vårt tekniska team. Våra techhubbar i Luleå och Örebro växte väldigt stadigt under 2020 och 2021 ser inte ut att bli annorlunda då efterfrågan bara växer, säger Thomas Lindvall, VD på Avantime

Vill du veta mer om vårt Development & Technology-team är du välkommen att kontakta Jörgen Överhem  jorgen.overhem@avantime.se eller  070-692 25 28