Avarn Security och Ava Security inleder samarbete i Sverige

Avarn Security och Ava Security inleder samarbete i Sverige

Avarn Securitys larmcentraler tar emot och förmedlar bland annat inbrotts-, överfalls-, bråk-, trygghets-, brand-, drift- och hisslarm. Larmoperatörerna hanterar dygnet runt bilder och videor från övervakningskameror, och de kan snabbt verifiera vad som utlöst larmet och sätta in rätt åtgärd utifrån den aktuella situationen. En nyhet är att Avarn Securitys larmcentraler nu även tar emot kameraövervakning från Ava Securitys kameralösning.

– Vi är glada över samarbetet och det känns riktigt bra att kunna erbjuda kunderna ytterligare en säker, modern och molnbaserad plattform för kameraövervakning, säger Niclas Manestam, försäljning och marknad på Avarn Security Larmcentraler.

Niclas Manestam, försäljning och marknad Avarn Security Larmcentraler
E-post: niclas.manestam@avarnsecurity.com