Från vänster: Säkerhetschef Anders Kalmermo och VD Peter Jansson, Norrköping Airport, och produktchef Patrik Lindgren, Avarn Security.

Avarn Security och Norrköping Airport tecknar avtal gällande parkeringstjänster

Avarn Securitys nya parkeringsuppdrag åt Norrköping Airport har precis dragit igång. Avarn har installerat och övervakar ett helautomatiskt betalsystem, som förenklar parkeringen för kunderna.

– Området parkeringstjänster utvecklas i snabb takt och det är väldigt roligt att Avarn är med i utvecklingen. Vi tillhandahåller systemet och kamerorna, som leder till en enklare och snabbare parkeringsupplevelse för kunderna, säger Patrik Lindgren, produktchef för parkeringstjänster på Avarn Security.

– Vi utvecklar ständigt vårt serviceutbud för flygplatsen. Parkering i samband med flygresan ska vara smidig och enkel och inte skapa onödig stress. Nu kan våra resenärer enkelt åka in och parkera. När de kommer hem är det bara att köra iväg, utan att göra något mer och endast betala för exakt den tid de stått parkerade. För ett lägre pris kan de förboka sin parkering via hemsidan, säger Peter Jansson, VD, Norrköping Airport.

– Som helhetsleverantör av säkerhetstjänster så känns det positivt att vi kan presentera en lösning där vi väver samman områdena parkering, larmcentral och kamerainstallationer. Det här är en lösning som vi kommer att få se mer av framöver, avslutar Patrik Lindgren.

Patrik Lindgren, produktchef parkeringstjänster på Avarn Security
Mejl patrik.lindgren@avarnsecurity.com