Patrik Ahlforn längst till vänster tillsammans med kollegor i uppdraget åt Stockholms stad.

​Fler mobila ordningsvakter i Stockholms stad

Sedan mars 2018 arbetar mobila ordningsvakter från Nokas åt Stockholms stad, där de genom dialog och samverkan förebygger och förhindrar ordningsstörningar, brott och otrygghet. Den 1 mars utökas Nokas uppdrag med fler ordningsvakter.

Ordningsvakternas närvaro bidrar till att skapa en trygg miljö för invånarna och sedan uppdragets start i våras har de utfört flera tusen trygghetsskapande åtgärder.

– Vi är väldigt glada över att ordningsvakternas arbete uppskattas så mycket att uppdraget nu utökas. Det visar att deras arbete är viktigt för boende och besökare i de olika stadsdelarna. Uppdraget har utvecklats sedan starten och ordningsvakterna utbildas kontinuerligt, vilket gör det till ett roligt och populärt uppdrag att arbeta i, säger Patrik Ahlforn, ansvarig för uppdraget på Nokas Security.

Ordningsvakterna arbetar i områden som är förordnade av polisen inom stadens 14 stadsdelar.

Patrik Ahlforn, avdelningschef ordning/handel på Nokas Security, tel 08-619 50 67, e-post patrik.ahlforn@nokas.com

Taggar