Nokas autoCash Drop

​Karlsson Varuhus väljer Nokas autoCash Drop

Karlsson Varuhus är sedan många år kund till Nokas Värdehantering. Nu väljer de att utveckla samarbetet genom att gå från traditionell värdehantering till en mer effektiv och framtidsanpassad lösning.

Tjänsten bidrar till att både hanteringen av kontanter i butik och ekonomiadministrationen minskar. Kontanterna deponeras i en Nokas-ägd maskin och krediteras dagligen. Dessa hanteras med hög säkerhet för både människor och värden. Kontanterna hämtas sedan vid behov av Nokas.

- Ett byte till denna tjänst minskar butikens arbete med kontanter och frigör tid som de istället kan lägga på sina kunder. En annan positiv aspekt är att tjänsten minskar miljöpåverkan eftersom antalet transporter kan minimeras, säger Thomas Ohlsson, försäljnings- och marknadsdirektör, Nokas Värdehantering.

- Nokas autoCash Drop ger oss ett bra kassaflöde då vi får in kontanterna dagen efter istället för endast ett till två tillfällen i veckan. Det är även en fördel att vi snabbare kan upptäcka om något fel har uppstått som vi då kan åtgärda direkt, säger Sara Kindblad, ekonomichef, Karlsson Varuhus.

Om Karlsson Varuhus:
Karlsson Varuhus grundades av Göran Karlsson som en gång i tiden även grundade lågprisvaruhuset GeKås i Ullared. Görans arv lever kvar än idag och Karlssons mål är att erbjuda bra produkter till överraskande bra priser som förenklar och förgyller vardagslivet. Karlssons Varuhus finns idag på 11 orter runt om i Sverige, men man hittar inga Karlssonvaruhus inne i storstäderna. Karlsson strategi är nämligen att finnas på mindre orter och idag finns varuhusen utspridda över hela Sverige från Bräkne-Hoby i söder till Bollnäs i norr. På Karlsson finns allt för hemmet, trädgården, fritidslivet och familjen.

Thomas Ohlsson, Nokas Värdehantering, tel 073-600 95 59, e-post thomas.ohlsson@nokas.com