Per Österborg, Key Account Manager på Nokas.

​Nokas får förnyat och utökat förtroende - bevakar fler köpcentrum

Den norska koncernen Olav Thon Gruppen äger och förvaltar cirka 100 köpcentrum i Norge och 11 i Sverige. De väljer nu att förlänga det befintliga bevakningsavtalet med Nokas och även utöka med tre nya centrum.

Nokas bevakar fyra centrum sedan tidigare: Mirum Galleria i Norrköping, Familia Köpcentrum i Helsingborg, Charlottenberg Shoppingscenter och Töcksfors Shoppingcenter. Avtalet har nu utökats med Sollentuna Centrum i Stockholm, Torp Köpcentrum i Uddevalla och Etage Shopping i Trollhättan. Bevakningen i de nya centrumen startar den 1 februari och avtalet löper i upp till 5 år.

– Vi är mycket nöjda med Nokas leverans av säkerhetstjänster till oss både i Norge och Sverige under många år, och det är därför naturligt för oss att utveckla samarbetet i Sverige, säger Ola Stavnsborg, säkerhetschef för Olav Thon Gruppen.

– Vi är väldigt glada över att Olav Thon Gruppen har valt att förlänga och även utöka vårt samarbete. Det är ett spännande avtal eftersom leveransen innebär samarbete över landsgränserna och dessutom utveckling av CCTV på köpcentrumen. Vi ser verkligen fram emot samarbetet med kunden under kommande avtalsperiod, säger Per Österborg, ansvarig för avtalet i Sverige och Key Account Manager på Nokas.

Per Österborg, Key Account Manager, Nokas Security
Tel 073-424 50 71, e-post per.osterborg@nokas.com