​Nokas sponsrar Stadium Sports Camp

​Nokas sponsrar Stadium Sports Camp

Nokas sponsrar även i år Stadium Sports Camp, Sveriges största sport- och upplevelseläger för barn och ungdomar. Nokas står för bevakningen nattetid i Norrköping och Halmstad.

Sedan starten 1995 har fler än 92 000 ungdomar deltagit. Förra året lockade lägren i Norrköping och Halmstad runt 7 000 11-15-åringar som fick pröva på många olika sporter och träffa nya kompisar.

- Vi får låna det mest värdefulla en förälder har och det är extremt viktigt att campen är trygg och säker för våra deltagare och ledare. Här spelar Nokas en viktig roll när de ansvarar för den nattliga tryggheten genom att bevaka deltagarnas logier och våra anläggningar, säger Marcus Grapne, ansvarig för Stadium Sports Camp på Stadium.

- Vi är väldigt glada över förtroendet att få bidra till att skapa en trygg upplevelse för alla deltagare och ledare. I år har uppdraget dessutom utökats till att även omfatta campen i Halmstad, säger Johan Räikkönen, försäljnings- och marknadschef på Nokas Security.

Ledarna kommer från olika lokala idrottsföreningar och sedan 1995 har Stadium Sports Camp delat ut närmare 60 miljoner kronor till föreningslivet.

Johan Räikkönen, försäljnings- och marknadschef Nokas Security, tel 070-101 69 37, johan.raikkonen@nokas.com