​Nokas stolt sponsor till Stadium Sports Camp

​Nokas stolt sponsor till Stadium Sports Camp

Nokas sponsrar Stadium Sports Camp, Sveriges största sport- och upplevelseläger. Förra året fick fler än 6 800 barn och ungdomar i åldern 11 till 15 år testa spännande idrotter, träffa idrottsprofiler och möta många nya kompisar. Lägret hålls på Himmelstalundsfältet i Norrköping under fyra sommarveckor.

- Vi delar Stadiums vision, att inspirera till ett aktivt och hälsosamt liv, eftersom vi själva satsar mycket tid och engagemang på vårt arbetsmiljöarbete. Stadium Sports Camp arbetar aktivt för inkludering, genom att erbjuda friplatser samt träning för barn med funktionsnedsättningar, och det känns som en självklarhet för oss att bidra till en ökad trygghet för alla på lägret, säger Johan Räikkönen, försäljnings- och marknadschef på Nokas Security.

Stadium Sports Camp satsar på långsiktiga samarbeten med olika lokala idrottsföreningar, där cirka 25 procent av omsättningen går direkt tillbaka till föreningarna. Det speciella med Stadium Sports Camp är storleken på lägret, mångfalden av idrotter representerade på ett och samma ställe, samt samarbetet med Norrköpings kommun och Stadium Arena, där deltagarna tillbringar hela sin vistelse på ett och samma område med logi, träningar och aktiviteter.

- Vi har sedan starten 1995 aktiverat uppåt 80 000 deltagare från hela världen, och i år är det femtonde året som Nokas hjälper oss med bevakningen nattetid. Med så pass många övernattande gäster är det viktigt att alla känner sig trygga, vilket Nokas bidrar till. Att Nokas nu har valt att sponsra vår verksamhet är väldigt roligt, säger Marcus Grapne, ansvarig för Stadium Sports Camp på Stadium.

Johan Räikkönen, försäljnings- och marknadschef Nokas Security, tel 070-101 69 37, johan.raikkonen@nokas.com