Trafikkontoret tecknar nytt avtal med Avarn Security

Trafikkontoret tecknar nytt avtal med Avarn Security

Avarn Security har fått förtroendet att fortsätta utföra parkeringsövervakning åt Trafikkontoret i Stockholms stad.

Det nya avtalet sträcker sig till 2027 med möjlighet till förlängning på 1 + 1 år. Uppdraget sysselsätter cirka 50 heltidsanställda som bidrar till att skapa en tryggare trafikmiljö i staden.

– Vi är väldigt glada över det fortsatta förtroendet som våra duktiga och serviceinriktade medarbetare självklart har bidragit till. De arbetar varje dag med att öka framkomligheten för till exempel utryckningsfordon och skapar på det sättet en bättre trafikmiljö i staden, säger Jonas Wennström, driftchef för uppdraget på Avarn Security, och fortsätter:

– Vad många stockholmare kanske inte känner till är att vi inte bara hanterar felparkerade bilar utan även elsparkcyklar, som ofta blir störande hinder på trottoarer och vägbanor. Vi har även en dedikerad kundtjänst för uppdraget.

Jonas Wennström, driftchef Avarn Security
Mejl: jonas.wennnstrom@avarnsecurity.com