Från vänster: Tommy Josefsson, ansvarig upphandlare Borås Stad, David Hansson, regional försäljningschef Avarn Security, Marcus Hjalmarsson, säkerhetschef CKS Borås Stad och Lars Wallén, säkerhetssamordnare CKS Borås Stad.

Avarn Security och Borås Stad tecknar avtal

Borås Stad har efter genomförd upphandling utsett Avarn Security som sin nya säkerhetsleverantör från och med den 1 september. Det omfattande avtalet innefattar stadens samlade behov av bevakningstjänster.

– Efter en gedigen upphandlingsprocess som ställde höga krav på de deltagande säkerhetsföretagen, där Borås Stad uttryckte tydliga och höga förväntningar på ett framtida samarbete, är vi är glada över att kunna erbjuda en skräddarsydd lösning som möter stadens samlade förväntningar och behov. Vi ser fram emot att påbörja byggnationen av ett framgångsrikt partnerskap baserat på innovation och samarbete, där målsättningen är att skapa ett säkrare och tryggare Borås Stad, säger David Hansson, regional försäljningschef på Avarn Security.

– I samband med att detta spännande uppdrag startar ser Avarn Security även fram emot möjligheten att etablera sig på en ny ort. Vi är dessutom övertygade om att vi kommer att kunna erbjuda alla företag och näringsidkare i Borås högkvalitativa säkerhetslösningar inom bevakning och säkerhetsteknik på konkurrensmässiga grunder, säger Jimmy Ljungberg, regionchef Väst på Avarn Security.

– Borås Stad har identifierat ett behov att utveckla stadens samlade säkerhetsarbete. Vår ambition är att arbeta förebyggande och fokusera på uppnådd effekt och nytta med utförda bevakningsinsatser. Viktiga ledord i vårt framtida säkerhetsarbete är ”rätt åtgärd, på rätt plats, vid rätt tidpunkt”, säger Marcus Hjalmarsson, säkerhetschef, Borås Stad.

David Hansson, regional försäljningschef, Avarn Security
Mejl: david.hansson@avarnsecurity.com