Presto och Avarn Security inleder partnerskap.

Branschöverskridande partnerskap mellan Presto och Avarn

Nu inleds ett partnerskap mellan Nordens ledande företag inom brandskydd, Presto, och säkerhetsföretaget Avarn Security, som innebär att fler företag får tillgång till ett stärkt brandskydd. Allt under ett och samma avtal.

Bränder kostar samhället stora pengar varje år. Årligen betalar försäkringsbolagen ut cirka sex miljarder i ersättning för bränder och beloppen fortsätter att öka. Det nya partnerskapet mellan brandskyddsföretaget Presto och säkerhetsföretaget Avarn Security strävar efter att vända denna negativa trend.

– Partnerskapet ligger i linje med vår vision, ”Alltid säker – ingen och inget ska skadas av brand eller olycka”, och med vårt gemensamma engagemang i säkerhet kommer vi tillsammans kunna skapa en ännu tryggare och mer hållbar vardag för våra kunder, säger Filip Bjurström, VD på Presto Brandsäkerhet.

Genom att kombinera säkerhetstjänster med Prestos brandsäkerhetstjänster skapas en tryggare och säkrare vardag för alla. Avtalet innebär att Avarn Securitys kunder nu får tillgång även till Prestos alla tjänster. Det förenklar inte bara för kunden genom att både tillsynsronderingar och brandkontroller görs samtidigt utan det är också en hållbar lösning för att minska transporter och värna om våra miljöavtryck.

– Vi är mycket nöjda över samarbetet med Presto, då det stärker oss som helhetsleverantör att även kunna erbjuda kunderna Prestos breda utbud av tjänster inom brandsäkerhet, säger David Larsson, VD på Avarn Security.

För mer information kontakta:

Daniel Friberg, marknadschef, Presto, tel. 010-452 04 46,
E-post daniel.friberg@presto.se

Johan Räikkönen, försäljningschef Avarn Security, tel. 010-222 23 84,
E-post johan.raikkonen@avarnsecurity.com

Om Presto Brandsäkerhet AB

Presto Brandsäkerhet AB grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet. Genom helhetslösningar, utbildningar och abonnemangstjänster skapar vi brandsäkra miljöer för små och stora företag i hela Norden. Varje år besöker vi 60 000 kunder, utbildar 40 000 deltagare och återvinner över 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Presto omsätter drygt 1 miljard kronor.

Om Avarn Security AB

Vi är den kompletta säkerhetsaktören som med engagemang, kompetens och ansvarstagande stärker våra kunders trygghet och konkurrenskraft – alltid. Varje dag, året om bidrar våra 7 000 medarbetare till ett tryggare samhälle.