Nokas etablerar kontor på Gotland

Nokas etablerar kontor på Gotland

Nokas har genomfört ett inkråmsförvärv av Nya Gotlands vaktbolag. Nokas verksamhet på Gotland representeras av bolagets alla divisioner teknik, bevakning och värdehantering.

- Vi ser fram emot att bli det enda bevakningsföretaget på Gotland som erbjuder alla tjänster inom bevakning, värdehantering, teknisk säkerhet och parkeringsövervakning. Jag som själv är uppväxt i, och har jobbat som väktare på Gotland, vet att våra väktare måste kunna jobba inom alla våra segment för att kunna erbjuda kunderna på Gotland en helhetslösning. Det innebär att vi är en leverantör att räkna med, inte minst i samband med Almedalsveckan 28 juni - 5 juli, säger Jonas Söderstrand, projektledare Nokas Gotland.

Platschef Jonas Hejdenberg med personal arbetar nu med att profilera om hela verksamheten som Nokas. Kontoret är beläget på Tallundsgatan 11g i Visby och invigs i Nokaskoncernen idag.

Jonas Söderstrand, projektledare, Nokas Security, tel 08-619 50 28, jonas.soderstrand@nokas.com

Regioner

Nokas är en ledande säkerhetskoncern med verksamhet i Norge, Sverige och Danmark. Företaget grundades 1987. Sedan förvärvet av Svensk Bevakningstjänst 2014 har Nokas omkring 7 500 anställda inom fyra divisioner: Cash Handling, Security, Systems och Safety.

Nokas är totalleverantör av säkerhetslösningar och kontanthantering, för offentlig och privat verksamhet. I ett samspel mellan människor och tekniska lösningar tryggar vi liv och egendom, dygnet runt, landet runt, bättre än någon annan!

Nokas Security är certifierade inom alla områden: kvalitet, miljö och arbetsmiljö.