Lindex tecknar värdetransportavtal med Nokas

Lindex tecknar värdetransportavtal med Nokas

Lindex tecknar ett 2-årigt avtal med Nokas för hantering av kontanter i alla Lindex butiker i Sverige.

- Nokas är en ledande värdeaktör på den nordiska marknaden och vi tycker att det är roligt att få ett kvitto på vår satsning i Sverige genom ett avtal med en välkänd och professionell kund som Lindex. Vi ser fram mot att starta upp samarbetet och att få vara en del i Lindex värdekedja och i deras värdeskapande, säger Kalle Boumedienne, VD på Nokas Värdehantering AB.

Kalle Boumedienne, VD Nokas Värdehantering AB, tel 010-222 65 41, kalle.boumedienne@nokas.com.

Lindex är en av Europas ledande modekedjor med över 490 butiker på 18 marknader. Affärsidén är att erbjuda ett inspirerande och prisvärt mode. Lindex sortimentet omfattar flera modekoncept inom dam-, barn- och underkläder för modeintresserade kvinnor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com

Nokas är ett ledande säkerhetsföretag med verksamhet i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Holland och Tyskland. Företaget grundades 1987 och har varit i kontinuerlig tillväxt sedan starten. Nokas vision, "Europas mest innovativa och lönsamma totalleverantör av säkerhet för människor och värden", är en viktig del av företagets funktioner, tjänster och produkter. Vi gör vårt yttersta för att säkerställa att visionen bibehålls i alla led och i allt vårt arbete. Vi levererar säkerhet och kontanthanteringslösningar till cirka 150 000 kunder. Koncernen omsätter cirka 4,5 mdr NOK och sysselsätter omkring 7 500 medarbetare.