David Larsson, VD.

​Nokas byter namn till AVARN

Styrelsen i Nokas har beslutat att Nokas ska byta namn till AVARN Security. I Sverige och Norge startar processen att byta namn under 2020. I Finland heter företaget redan AVARN Security. Cash-verksamheten arbetar vidare under namnet Nokas.

Så här säger David Larsson, VD för Nokas och AVARN i Sverige:

- Sammanslagningen av Nokas och AVARN är igång och under en tid framöver så kommer vi att synas i både Nokas och AVARNs uniformer och fordon, för att successivt övergå till AVARNs grafiska profil. Bolagen har mycket gemensamt och kompletterar varandra på ett sätt som skapar nya möjligheter. Tillsammans bygger vi ett modernt säkerhetsföretag, som är attraktivt för både kunder och medarbetare.

David Larsson, VD
Tel: 070-594 49 92, e-post: david.larsson@nokas.com

Nokas är en säkerhetskoncern med verksamhet i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Vi levererar säkerhets- och kontanthanteringslösningar till kunder i hela Norden. Som totalleverantörer omfattar våra leveranser bevaknings- och larmcentralstjänster, tekniska säkerhetslösningar och värde- och kontanthantering.